Terbaru
Home » Puisi

Puisi

Taman Demokrasi

11081019_949071921783392_2437951222536930031_n

                Kata kau tanah ini milik kita semua taman demokrasi tujuan utamanya, setiap orang punyai inci sama untuk menyemai benih idea, ruang cahaya matahari serupa isipadu air sekata agar tumbesaran melata.   Namun, belum sempat benih idea itu berputik menjadi bunga, seinci demi seinci tanah taman itu engkau pagari ditebas dicantas bunga yang ... Read More »

Di balik senyuman itu

Di balik senyum itu

  Di balik senyuman itu.   Di balik senyuman itu, Tersimpan padanya seribu satu kemasyghulan, Masyghul dek kehilangan kerabat yang terchenta, Masyghul dek dihalau dari tanah air mereka.   Di balik senyuman itu, Tersembunyi padanya seribu satu penderitaan, Derita dek kekejaman sang Syiah dursila, Derita dek kezaliman si Basyar sekeluarga.   Di balik senyuman itu, Terselindung padanya seribu satu kesengsaraan, ... Read More »

Warkah buat sang MERTUA (bakal)

kkk

Mertua, Aku hargai, Aku sanjungi, Malah aku amat memahami segala jasamu dalam mendidik anak perempuanmu, Sejak dari sekecil tapak tangan Hinggalah sebesar sekarang, Mengenal erti halal haram, Sunat makruh, Sehinggalah menjadi mujahidah yang terbilang dalam perjuangan, Namun sanggupkah kamu menggadaikan semua penat jerih kamu itu dengan berkeping-keping not kertas ini?   Mertua, Ketahuilah, Mahar itu bukanlah ukuran kepada nilai anak ... Read More »

Dapatkan segera